Pengumuman

Assalamua'aikum Warahmatullah...


إنا لله وإنا إليه راجعون. اللهم اغفر له وارحمه وعافه واعف عنه


Takziah kepada Mohd Ikhmal dan keluarganya atas kembalinya abangnya, Mohd Ikhwan (gambar) ke Rahmatullah pada hari ini.

Ikhwan adalah seorang graduan UIAM dari Kulliyyah Ekonomi dan Sains Pengurusan. Selalu dengan saya bila ada kursus Nuqaba' anjuran Pusat Aktiviti Ko-kurikular (CCAC), UIAM. Orangnya memang baik. Yang istimewanya, dia adalah pendengar paling "best". Memang banyak cerita yang kita orang pernah kongsikan. Tetapi saya tak mahu kongsikan semuanya di sini. (Maaf ^.^)

Dia pernah bercerita tentang seorang pelajar sekolah menengah yang ibu bapanya bercerai. Kemudian dia menyertai program yang menekankan isu berbakti kepada ibu bapa. Memang bagus program itu, cuma penceramah terlalu mengkhususkan ceramahnya kepada pelajar yang ibu bapanya masih bersuami-isteri. Jadi pelajar ini terasa yang dia tidak boleh menerima apa yang disampaikan penceramah itu. Maka diluahkannya kepada si Ikhwan ini.

Bagus juga dia tidak membuat ulasan kepada pelajar itu. Cuma dia cakap kepada saya, dia tergamam mendengar ceritanya. Tak tahu apa respon yang sepatutnya dia berikan kepadanya. Bila dia ceritakan kepada saya, saya pula tergamam mendengar ceritanya pula - rasa macam ada persamaan dengan apa yang berlaku kepada saya 11 tahun dulu... T_T

Begitulah. Ikhwan telah menerima panggilan illahi. Tiba-tiba pula saya berfikir, adakah saya sudah bersedia untuk menerima panggilan serupa?

P/S: Mohd Ikhmal yang saya sebut di awal entri adalah member Halaqah saya. Antara yang awal jugalah. Masa dia sertai Halaqah saya, saya dalam tahun akhir ijazah sarjana muda, semester akhir saya sebagai pelajar Bachelor.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

私わ星野源のウィキペディアにグーグルで[逃げるは恥だが役に立つ]か見てしまう

理論

لطف سڠ ڤڠمبارا ميمڤي #5