Mencuri Masa... :p

Assalamu'alaikum Warahmatullah...

Seperti tajuk di atas, saya mencuri masa untuk menaip b(e)log.

(Rasanya blog ditulis sebagai blog dalam bahasa Melayu, bukan belog). :D

22/2 adalah tarikh yang sedikit luar biasa kerana pelajar-pelajar prasiswazah mesti ke mana-mana makmal komputer UIAM untuk mengundi. Sejak hari Penamaan Calon lagi, bilangan pelajar yang "menawarkan diri" sebagai calon SRC sedikit - ramai juga yang menang tanpa bertanding. Tahniah. ^.^

(Maaflah, warga UIAM tak sebut MPP). :p

Saya memang sudah agak yang pelajar tak ramai yang mengundi. Sudahlah calon ramai menang tanpa bertanding, siapa pula yang pelajar nak tekan kotak undi pakai tetikus? (Contoh dari Kulliyyah Seni Bina dan Reka Bentuk Alam Sekitar a.k.a. KAED, calon menang tanpa bertanding, kerusi kampus pun sama, jadi tak payah mengundilah kot). Pendek kata, ramai pelajar tidak peka dengan prosedur pilihan raya. (Mungkin ada juga yang tak tahu tarikh mengundi walaupun sudah nampak iklan calon merata kampus).

Kita biarkan pakar membuat Post-Mortem tentang isu-isu berkenaan. Cuma yang menarik perhatian saya adalah:

Jeng 3x.

Muhammad Fitry Bin Hussin
Wan Mohd Hafiq Bin Abdul Jalil
Mohd Rizwan Bin Mat Zin

Tiga nama ini adalah antara pemenang kerusi Kulliyyah masing-masing. Tiga nama ini juga pernah mendaftar Study Circle 2 bawah saya dua ke tiga tahun dulu. :D

Saya mungkin bukan naqib yang "best", tetapi dalam hati naluri saya, member Halaqah saya mesti lagi "best" daripada saya. Itu pilihan pelajar. Harap-harapnya mereka dan rakan-rakan mereka yang terpilih dan menang percuma itu menggalas tanggungjawab dengan ikhlas, cerdik, dan penuh dengan rasa ketakwaan kepada Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan Rasul-Nya (Sallallah 'Alaihi Wasallam)...

P/S:
Sila jangan tanya saya macam mana dengan kehadiran mereka semasa tahun satu. :P

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

私わ星野源のウィキペディアにグーグルで[逃げるは恥だが役に立つ]か見てしまう

理論

لطف سڠ ڤڠمبارا ميمڤي #5