Moral - Sekolah vs. Media

Assalamu'alaikum Warahmatullah...

Hari ini, saya ingin menaip ringkas.

Di sekolah, cikgu-cikgu mengajar pendidikan moral. Mereka kata menonton video lucah adalah salah kerana ia membawa kepada kerosakan moral.

Di media (hari ini), wartawan-wartawan melaporkan perkembangan isu video lucah yang katanya ahli politik. Mereka menyiarkan klip-klip video tersebut melalui semua media penyiaran (cetak, elektronik dan digital).

Kanak-kanak mesti keliru, siapa yang betul: cikgu sekolah atau wartawan media? Kalau cikgu sekolah betul, kenapa media siarkan klip video lucah. Kalau wartawan media betul, kenapa cikgu kata menonton video lucah salah.

Dunia tanpa sempadan sudah mengarut. Rakyat Malaysia menjadi semakin miang. Soalan kanak-kanak/remaja seperti "pernah tengok video pornografi tak?" rasanya tidak ditanya oleh golongan ini kerana media tayangkan melalui laporan berita...

Nota:
Akan datang, Kementerian Penerangan mesti membuat kategori baru untuk semua rancangan di televisyen. Saya cadangkan kategori "U" dimansuhkan kerana rakyat Malaysia sudah berfikir, skandal boleh ditonton kerana bukan "taboo" (dilarang)...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

私わ星野源のウィキペディアにグーグルで[逃げるは恥だが役に立つ]か見てしまう

理論

لطف سڠ ڤڠمبارا ميمڤي #5