"Apen Tak Kisah..." Eh?

Assalamualaikum...

Tajuk di atas tidak ada kena mengena dengan tulisan ini. Maaf ya. :D

Encik K hubungi saya melalui telefon dan kami berbual hampir 30 minit. Dalam insiden yang lain, Encik S terserempak dengan saya ketika dia melawat kawan-kawannya. Dia juga berbual dengan saya hampir 30 minit.

Dalam banyak-banyak isu, ada isu yang sama dari perbualan dengan Encik K dan Encik S - pembangunan kerjaya. Encik S sedang membangunkan laman sesawang yang membuat "review" drama-drama tempatan. Encik K pula mahu memulakan karier sebagai penternak moden. Menarik tak?

Tak kisah? Mana boleh saya tak kisah? Mereka sudah ada perancangan untuk merealisasikan kerjaya tersebut. Jadi, saya doakan mereka berjaya. Amin! ^.^

Mereka ini lagi bagus kalau dibandingkan dengan kawan-kawan saya yang masa di universiti buat kenyataan "Kitorang ni budak jurusan <"rahsia"> kalau "posting" mengajar di negeri-negeri saja, terutamanya kat sekolah-sekolah <"rahsia"> saja. Kitorang tak akan ke Sabah & Sarawak", tapi pada masa yang sama mengutuk pelajar jurusan agama sebab tak menjalankan aktiviti dakwah...

Moral cerita: Awak sangka awak mengkritik, tapi sebenarnya mengutuk. Akhirnya awak yang mengutuk tu dihantar ke Sabah dan Sarawak, sedangkan orang yang dikutuk lagi hebat rancangan pembangunan karier mereka berbanding awak yang mengajar kerana wang, bukan kerana Allah Subhanahu wa Ta'ala...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

私わ星野源のウィキペディアにグーグルで[逃げるは恥だが役に立つ]か見てしまう

理論

لطف سڠ ڤڠمبارا ميمڤي #5